Even voorstellen. Alex Wolfs.

30 augustus 2022

Na zestien mooie dienstjaren als Sales Manager bij Telecom Service Groep in Leek, besluit Alex Wolfs eind 2021 dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging. Die uitdaging vindt hij bij Quinnect waar hij sinds 1 januari van dit jaar als Manager Commercie & Marketing de gelederen versterkt. ‘Een feest der herkenning’, zegt hij zelf. ‘Ik kom hier enkele collega’s tegen waar ik twintig jaar geleden ook mee samenwerkte.’.

Waaruit bestaat je takenpaket?

‘Als Manager Commercie & Marketing ben ik verantwoordelijk voor de afdeling sales en marketing van Quinnect. Ons team is onder meer verantwoordelijk voor: het onderhouden van bestaande relaties en klanttevredenheid, behalen van financiële doelen, marketingcampagnes, aanwas van nieuwe klanten en het bijdragen aan de ontwikkeling van producten en diensten.’, zegt Alex. ‘Wat ik eveneens doe’, gaat Alex verder: ‘is de nu al goede samenwerking met onze leveranciers c.q. partners nog verder perfectioneren.’.

‘Het leuke van mijn baan? Dat we nu al een mooi, sprankelend bedrijf zijn met een enthousiast team aan medewerkers en dat ik een bijdrage mag leveren aan een nog mooiere toekomst’, zegt Alex.

Wat is de opdracht die je van Quinnect hebt meegekregen?

Wat Alex betreft is die vrij duidelijk. ‘Mijn opdracht is om Quinnect samen met collega’s verder te laten groeien, te professionaliseren en bij te dragen aan de innovatie en toegevoegde waarde van Quinnect. Daarbij is het essentieel dat onze klanten naar volle tevredenheid zaken met ons doen.’.

Je hebt het over groei, professionalisering en innovatie. Wat kunnen we daarin verwachten?

‘Inmiddels zijn we de verwachtingsfase al ver voorbij’, zegt Alex. ‘Om een paar zaken te noemen die momenteel spelen; we zijn bezig met de uitrol van een mooie opdracht voor ons label Fiveth waarbij we televisie, internet en telefonie inregelen voor zo’n 1500 bewoners en cliënten van een grote zorginstelling.’.  

‘Bij een andere klant’, vervolgt Alex: ‘zijn we bezig met de levering van een WAN netwerk met een Dark Fiber Ring (o.b.v. 10Gbps).’.

‘Voor een doktersdienst leveren we speciale, mobiele Quinnect abonnementen met maximale beschikbaarheid die roamen met de drie grote mobiele providers. Artsen die onderweg zijn, kunnen nu gebruik maken van spraak- en datadiensten op basis van een veilige, mobiele VPN-koppeling. Ook gaan we indoor mobiele dekkingsoplossingen leveren aan een zorginstelling. Dit omdat de reguliere mobiele dekking hier onvoldoende is. Qua innovatie zijn we bezig met een verkenning voor een verdere uitbreiding van onze netwerksecurity diensten.’.
 
‘En dan is er nog de marketingcampagne voor de Zorg waarin we ons specifiek richten op het eerdergenoemde Fiveth label. Uniek hierin, is dat wij een triple-play dienst leveren over zowel traditionele coax-bekabeling als netwerkbekabeling (glas en koper) en daarbij naar wens kunnen factureren aan de zorginstelling, de bewoner of hybride.’.

Jij en je team zitten niet stil, zo blijkt. Wat zijn je persoonlijke ambities voor de komende vier jaar?

‘Mijn persoonlijke ambities?’ Hier moet Alex even over nadenken. ‘Quinnect is een mooi, groeiend bedrijf. Dat wil ik verder doorzetten. Het belangrijkste vind ik dat bestaande en nieuwe medewerkers goed in hun vel zitten. Werken bij Quinnect moet aanvoelen als een warm bad. Plezier, succes, onderscheidend vermogen, persoonlijke aandacht en groei zijn hierbij belangrijke pijlers waar ik me voor inzet. Uiteindelijk zijn die pijlers niet alleen goed voor het team; ook klanten en leveranciers profiteren zo van het succes van Quinnect.’.

Zijn we nog iets vergeten te vragen? Wil je zelf nog iets kwijt?

‘Nee, vooralsnog is het meeste wel aan de orde gekomen. Het enige wat ik graag nog wil zeggen, is dat ik alle collega’s en klanten van Quinnect wil bedanken voor het warme welkom en de fijne samenwerking van de afgelopen periode. Bedankt!’.